BonaVita.pl | Etykieta produktu - jak ją czytać?

0 Comments


Znaczna większość z nas, biorąc produkt ze sklepowej półki jedyne co sprawdza na etykiecie, to data ważności. Sprawdź, jakie jeszcze wiadomości znajdziemy na etykietach.


W dobie rosnącego zainteresowania zdrowym stylem życia, czytanie etykiet powinno stać się naszym nawykiem choćby w celu uniknięcia niekorzystnego wpływu na nasz organizm różnych „polepszaczy”, które producenci przemycają do jedzenia.
Producent za pomocą informacji zawartych na produkcie przekazuje nam całą gamę potrzebnych wiadomości, które mają wpływ na decyzję zakupu danego produktu. Jak podaje Federacja Konsumentów, jedynie 30% z konsumentów sprawdza etykiety produktów spożywczych przed zakupem, natomiast tylko połowa je rozumie. Dodatkowo amerykańscy naukowcy zaobserwowali, że osoby czytające etykiety są chudsze. Czy to zbieg okoliczności?

Informacje umieszczone na produkcie uregulowane są prawnie w ustawie o Bezpieczeństwie Żywności i Żywieniu Człowieka oraz Rozporządzeniu w sprawie znakowania środków spożywczych i dozwolonych substancji dodatkowych. Znakowanie produktów jest jednym z elementów polityki zapewniającej bezpieczeństwo żywności, za którą odpowiada rząd i producent żywności.

Etykietowanie produktów

Etykieta powinna być najbardziej rzetelną informacją na temat produktu, który trafia na nasz stół. Ze względu na różne przepisy w krajach Unii Europejskiej, Komisja UE postanowiła ujednolicić przepisy dotyczące znakowania żywności i ustaliła nowe zasady regulujące wygląd etykiet oraz ich zakres. Rozporządzenie Unijne zostało uchwalone w październiku 2011 r., natomiast w życie wejdzie 13 grudnia tego roku. Producenci mieli dużo czasu na opracowanie graficzne nowych etykiet.

Ustalono także minimalną wysokość czcionki, która powinna nie być mniejsza niż 1,2 mm, a jednocześnie informacje o produkcie muszą być widocznie i nieusuwalne. Treść dotycząca obecnych substancji alergizujących będzie specjalnie oznakowana.
Po zmianach etykiety mają być rzetelne, jasne, bardziej czytelne i skondensowane informacyjnie, ponieważ tych wiadomości przybędzie.
 Przede wszystkim nowe etykiety nie mogą wprowadzać w błąd konsumenta, pod względem cech, działania czy właściwości środka spożywczego, ale i w odniesieniu do ich reklamy, sposobu rozmieszczenia i otoczenia, w jakim jest pokazywany produkt.
Ciąg dalszy znajdziecieTUTAJ


You may also like

Brak komentarzy:

Zostaw ślad po sobie. Będzie mi łatwiej trafić do Ciebie :)